حدیث هایی در مورد حضرت امام مهدی (علیه السّلام)

آبدارچی هیئت

حدیث هایی در مورد حضرت امام مهدی (علیه السّلام)


 

 

1- حضرت رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) به  حضرت علی (علیه السّلام) فرموده اند: بزرگترین مردمان در ایمان و یقین، کسانی هستند که در روزگاران آینده زندگی می کنند، پیامبرشان را ندیده اند، امام آن ها در غیبت است و فقط به سبب خواندن خطی روی کاغذ ( خواندن قرآن کریم و احادیث معصومین علیه السّلام) ایمان می آورند.

منبع : بحار الانوار، ج52 ، ص 125

2- حضرت رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرموده اند:هر کس دوست دارد خدا را در حال ایمان کامل و مسلمانی مورد رضایت او ملاقات کند، ولایت و محبّت امام عصر (عجل الله تعالى فرجه الشریف) را بپذیرد.

منبع : بحارالانوار ، ج 36، ص 296

3- حضرت رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرموده اند:خوشا به حال کسی که به حضور قائم برسد، در حالی که پیش از قیام او نیز پیرو او باشد.

منبع : بحارالانوار ، ج52ص130

4- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند:زمین از حجت خدا (امام) خالی نمی ماند. امّا خداوند، به علت ستمگری انسان ها و زیاده رویشان در گناه، آنان را از وجود حجت در میان آن ها بی بهره می سازد.

منبع : غیبت نعمانی، ترجمه، ص202

5- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند:حجت خداوند در میان مردم حضور دارد، از معابر و خیابان ها عبور می کند ... به نقاط مختلف جهان می رود، سخن مردم را می شنود و برجماعت مردم سلام می کند. می بیند و دیده نمی شود؛ تا این که زمان ظهور و وعده ی الهی و ندای آسمانی فرا می رسد. هان! آن روز، روز شادی فرزندان علی (علیه السّلام)  و پیروان اوست.

منبع : کتاب الغیبة، نعمانی ، ص 144

6- امام زمان (عجل الله تعالى فرجه الشریف ) می فرمایند: بهره بردن از من در عصر غیبتم، مانند بهره بردن از آفتاب است هنگامی که پشت ابرها باشد.

منبع : بحارالانوار ، علامه مجلسی، ج 53، ص181

7- امام عصر (عجل الله تعالى فرجه الشریف ) در نامه ای به شیخ مفید از علمای بزرگ اسلام، می فرمایند: ما از اخبار و احوال شما آگاهیم و هیچ چیز از اوضاع شما بر ما پوشیده و مخفی نمی ماند. ما در رسیدگی (به شما) و سرپرستی شما کوتاهی و اهمال نمی کنیم و یاد شما را از خاطر نمی بریم که اگر جز این بود، دشواری ها و مصیبت ها بر شما فرود می آمد و دشمنان، شما را ریشه کن می نمودند.

منبع : الاحتجاج ، طبرسی ، ج2، ص596

8- وقتی از حضرت امام باقر (علیه السّلام) پرسیدند که آیا برای ظهور وقتی معین شده است، سه بار فرمودند : تعیین کنندگان وقت دروغ گویند.

منبع : بحارالانوار ، ج 53، ص 103

9- حضرت رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرموده اند: مثل ظهور حضرت مهدی عصر (عجل الله تعالى فرجه الشریف)، مثل برپایی قیامت است. مهدی (عجل الله تعالى فرجه الشریف) نمی آید مگر ناگهانی.

منبع : منتخب الاثر، ص124 و224

10- حضرت امام علی (علیه السّلام) درباره ی کسانی که با امام (عجل الله تعالى فرجه الشریف) پیمان می بندند و بیعت می کنند، می فرمایند: امام با این شرط با آنان بیعت می کند که در امانت خیانت نکنند، پاک دامن باشند، اهل دشنام و کلمات زشت نباشند، به ظلم و ستم خونریزی نکنند، به خانه ای هجوم نبرند، کسی را به ناحق آزار ندهند، ساده زیست باشند و بر مرکب های گران قیمت سوار نشوند، لباس های فاخر نپوشند، مسجدی را خراب نکنند، به یتیمان ستم نکنند، دنبال شهوت رانی نباشند، شراب ننوشند، به پیمان خود عمل کنند، ثروت و مال را احتکار نکنند ... و در راه خدا به شایستگی جهاد نمایند.

منبع : الملاحم و الفتن ، ص 149

11- حضرت رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمودند: در میان واپسین امتم مهدی ظهور می کند. خداوند به او باران عطا می کند، زمین گیاهش را بر می رویاند بیت المال را برابر تقسیم می کند، دامها و چارپایان زیاد میشوند و امت سربلند و بزرگ می شود.

منبع : کنزالعمال ١۴/٢٧٣

12- حضرت رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمودند: قیامت بر پا نمی شود تا زمانی که زمین از ستم و دشمنی آکنده شود، آن گاه مردی از خاندان من قیام کند و زمین را،همچنان که از ظلم و جور آکنده شده، از عدل و داد پر کند.

منبع : کنز العمال ١۴/٢٧١

13- حضرت امام باقر (علیه السّلام) فرمودند: ... مهدی ظهور می کند... و به خدا سوگند سیصد و سیزده نفر که در میان آنان پنجاه زن است، همچون پاره های ابرهای  پاییزی از هر سو و پشت سر هم در مکه گرد می آیند بی آنکه از پیش قرار و وعده ای نهاده باشند. این است معنای آیه ی شریفه : ((هر کجا باشید خداوند همه ی شما را گرد می آورد)).

منبع : البحار 52/222

14- حضرت امام محمّد باقر (علیه السّلام) فرموده اند:چون قائم ما قیام کند خدا دست رحمت بر سر بندگان نهد تا در تعقل هماهنگ شوند و آرمان های آنها کامل شوند.

منبع : اصول کافی جلد 1، ص 69

15- حضرت امام صادق (علیه السّلام) فرمودند: یاوران مهدی (عج) فقط از خدا می هراسند و شهادت را می طلبند و همواره آرزو دارند که در راه خدا کشته شوند.   

منبع : الملاحم والفتن(ص۵٢)

16- راوی گفت :از حضرت امام صادق (علیه السّلام) درباره ی این روایت که سود گرفتن مومن از مومن رباست سوال کردم، فرمودند: این در زمانی است که حق، حاکم شود و قائم ما خاندان قیام کند.اما امروز (زمان غیبت) اشکالی ندارد که در فروختن کالا به برادر مومن، از وی سود ببری.

منبع : وسائل الشیعه ١٧/٣٩٧

 

www.ez12.persianblog.ir

با تشکر از انتخاب شما



کسب درآمد

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : چای ریز نوکراتم
تاریخ : 21 بهمن 1394
زمان : 14:26


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.